Jatkuvan oppimisen kursseissa opettajan tulee pystyä mahdollisimman nopeasti ja helposti näkemään yhdestä paikasta kaikki ne opiskelijat, jotka ovat saaneet kurssin valmiiksi. Kurssilla, jossa on useampia pakollisia tehtäviä, voidaan varmistaa, että opiskelija on tehnyt ne kaikki ilman että niitä käydään yksitellen läpi. Tässä muutamia hyväksi havaittuja tapoja, kuinka se onnistuu:

•    Tehtävien ketjuttaminen ehdollisella edistymisellä.  Seuraavaan testiin tai keskustelutehtävään pääsee vasta kun edellinen on tehty. Suoritus muodostuu, kun ketjun viimeinen tehtävä on valmis.

•    Kurssin suoritus muodostuu lopputehtävästä, johon on rajoitettu pääsy ja ehtona on kaikki muut pakolliset tehtävät. Eli opiskelija ei pääse lopputehtävään ennen kuin on tehnyt kaikki pakolliset tehtävät haluamassaan järjestyksessä. Voi olla lopputentti, palautekysely tai itsearviointi.

Molemmissa tavoissa kurssin vastuu opettaja näkee viimeisestä/lopputehtävästä kurssin suorittaneet opiskelijat, joiden suoritukset voi merkitä Sisuun.

Esimerkki: Kurssin suoritus muodostuu kurssipalautteesta, johon pääsy on rajoitettu. Palaute-aktiviteetti aukeaa, kun kaikki ehtoina olevat tentit on suoritettu hyväksytysti.

Kurssin suoritus muodostuu kurssipalautteesta, johon pääsy on rajoitettu.

Ehdollinen edistyminen (Rajoita pääsy) 

  • Voit tarvittaessa rakentaa oppimispolkua siten, että jokin tehtävä on ensin suoritettava ennen kuin oppija pääsee etenemään seuraavaan tehtävään tai osioon. 
  • Toiminnon logiikka: 
    1)  Merkitse ensin tehtävän asetuksista: Opiskelijoiden edistyminen: Suoritusten seuranta ja määritä ehdot 
    2)  Seuraavan tehtävän asetuksista: Rajoita pääsy: Aktiviteetin suoritus ja määritä ehto 

    Katso video tai lue toiminnon tarkemmat ohjeet HelpJYU:sta.