Ihminen on tosiaan monella tapaa jumittuvaa lajia! Sanotaan, että muutosvastarinta on vakio – pelkäämme muutosta, uutta, tuntematonta. Jotenkin tuntuu, että etenkin suomalaiselle on tuttua todeta "mutta näin meillä on aina tehty!". Globaali kestävyysmurros edellyttää tärkeitä isoja muutoksia, jotka koskevat vakiintuneita, jumiutuneita toimintatapoja. On usein mentävä ns. toiseen ääripäähän, jotta löytyy jokin tasapainoinen keskitie.
Itse olen aikoinaan vähitellen lopettanut juurikin uusien vaatteiden ostamisen ja nykyään hankin kaiken mahdollisen käyttöhyödykkeen kierrätettynä. Kahvimaidosta luopuminen vuosia sitten alkoi pakottamalla itseni juomaan kahvin mustana ja sitten siirtymällä kasvimaitoihin kun niitä tuli markkinoille.
Itse olen aikoinaan vähitellen lopettanut juurikin uusien vaatteiden ostamisen ja nykyään hankin kaiken mahdollisen käyttöhyödykkeen kierrätettynä. Kahvimaidosta luopuminen vuosia sitten alkoi pakottamalla itseni juomaan kahvin mustana ja sitten siirtymällä kasvimaitoihin kun niitä tuli markkinoille.