Section outline




    • Oppiminen on aktiivinen prosessi. Siksi verkko-opetuksessakin tulisi tarjota passiivisen tiedon siirron sijaan mahdollisimman paljon tukea ja erilaisia menetelmiä opiskelijoiden aktiivisuuteen,  esimerkiksi

      • tiedon prosessointi
      • ongelmanratkaisu
      • erilaisten näkökulmien vertailu ja perusteluiden arviointi 
      • kriittinen ajattelu
      • mahdollisuus tiedon soveltamiseen omiin työtehtäviin

      Miten voisin verkossa tukea aktiivista oppimista?

      • Eri näkökulmien vertaileminen ja perusteluiden pohtiminen
      • Case -tyyppiset ongelmanratkaisut
      • Asiantuntijoiden työskentelyn tai  ongelmanratkaisun tarkkaileminen esim. videoista
      • Asiantuntijoiden väliset keskustelut esim. paneelikeskustelut tai väittelyt
      • Interaktiiviset sisällöt ja simulaatiot: oppija tutkii miten erilaiset valinnat vaikuttavat lopputulokseen
      • Asiantuntijatiedon analysointi - esim. alalle tyypillisen dokumentin pohjalta tehtävän työstäminen



    • Skenaarioilla rakennat haarautuvia sisältöjä sekä mallinnat autenttisia oppimiskokemuksia, jotka simuloivat tosielämän tilanteita, päätöksentekoa ja ongelmanratkaisua

    • Tässä tentissä demotaan erilaisia kysymystyyppejä