Osion ääriviiva

    • Hyvä sisällön suunnittelu säästää aikaasi - tekninen toteutus on aina tuolloin nopeampaa!

      Perinteinen pitkä  luento  tai sen pohjalta tuotettu pitkä tekstimassa ei toimi verkossa sellaisenaan. Siksi on tärkeää pohtia uudelleen  ydinsisältöä sekä mikä mediamuoto eri kohdissa tukisi oppimista parhaiten! 

      Aluksi on syytä opettajana pohtia oppimisnäkemystä sekä  miten oppija oppii ja erilaisia pedagogisia malleja.  Samalla löydät perusteluja aktiivisen oppijan näkökulmasta rakennetulle oppimisprosessille.  Äänessä lehtori Virtanen Metropoliasta  (11 min.)

        


    • Pedagoginen käsikirjoittaminen on oppimistilanteen rytmitystä ja oppimista edistävien tehtävien vaiheistamista eli tietynlaisen oppimispolun rakentamista ja opetusmenetelmien valintaa. Mikä on paras tapa oppijoilleni oppia ja ymmärtää tietty asia tai käsite?




        Entä mitä tarkoittaa mikro-oppiminen?  Kuuntele miksi kannattaa palastella sisältöä.  


         


      ABC-oppimisen muotoilun menetelmä  pedagogisen käsikirjoituksen laatimisessa


      Oppimisprosessin suunnittelu konkretisoituu visuaalisen työskentelypohjan avulla!  Yksi työkaluista on ABC-oppimisen muotoilun menetelmä, jossa kuvakäsikirjoituksen laatimisen tukena toimivat kortit, Kortit sisältävät oppimista tukevia toimintoja ja oppimistehtäviä.  JYUssa on räätälöity omat  työkalukortit, jotka sisältävät meillä käytössä olevia digityökaluja. 

      Lue lisää ja katso esittelyvideo


    • ABC-työpajassa kortit  toimivat  yhtenä opintojakson rakentamisen konkreettisena työkaluna.